Разредна настава

Дневник једне учитељице

НИЈЕ – НЕГО

на 16. фебруара 2012.

16.  фебруар 2012.

 Најчешће правописне грешке у ђачким задацима:

НИЈЕ

НЕГО

  Научио сам на памет.   Научио сам напамет.
  ићићу/наћићу/доћићу   ићи ћу/наћи ћу/доћи ћу
  незна(м)/ неуме(м)   не зна(м)/ не уме(м)
  читаоц/ мислиоц   читалац/ мислилац
  вишљи   виши
  заспем   заспим
  најачи   најјачи
  и ако   иако
  ма да   мада
  строжији   строжи
  Неда ми књигу.   Не да ми књигу.
  например   на пример
  дванест/дванајест   дванаест
  самном   са мном
  Требам да учим.   Треба да учим.
  Јер можеш да ми покажеш?   Јел можеш да ми покажеш?
  о ничему   ни о чему
  у очи празника   уочи празника
  Гледао га је уочи.   Гледао га је у очи.
  самном/стобом   са мном/са тобом
  недати/ неда/ недам   не дати/ не да/ не дам
Оставите одговор

