Разредна настава

Дневник једне учитељице

Српски језик – Свет око нас

на 24. фебруара 2012.

24. фебруар 2011. 

Синтаксичне вежбе кроз разговорне игре

(Занимљива размишљања првака на данашњем часу слободних активности)

Разговор:

Ја: Сетите се онога што смо учили о неживој природи па покушајте да пронађете везу између Сунца и папирне марамице.

 🙂

Леонардо Укић: Кад сунце греје, ставимо мокру папирну марамицу на камен и оно је осуши.

Сара Трифуновић: Обојимо марамицу жутом бојом и она је тад као Сунце.

Теодора Перић: Могу да имају везе кад  ставимо марамицу на сто и сунце је загреје и она је тад врућа.

Остали немају идеје.

Следи моја помоћ: Од чега је направљен папир?

Андрија Крстић: Од дрвета.

Ја: Тако је, Андрија. Браво. Ово је важно јер има везе са нашим питањем везе између Сунца и папирне марамице. Размислите још мало о томе.

Софија Здравковић: Ја мислим да сунце ствара биљке и дрвеће а марамица је направљена од дрвета, то је веза.

Ја: Софија, добро размишљаш. Близу си.

Тишина. Размишљају.

Ја: Сетите се каква је важност Сунца за живи свет на Земљи?

Матија: Биљке расту кад сунце греје.

Ја: Да, и хајде сад у свему томе да пронађемо везу између Сунца и папирне марамице?

Софија: Лети тако биљке расту, и дођу људи, исеку неко дрво и од њега направе папир. Онда га намокре и ставе да се суши па после направе марамице.

Ја: Браво, Софија. Ти данас одлично размишљаш. Настави тако. Пронашла си праву везу. Хајде сад размислите сви још мало, па да пронађемо још једну важну везу. Ево још мало помоћи: веза има везе са водом.

Софија: Ја знам, учитељице. Кад сунце греје вода се осуши и уђе у земљу, после иде горе у облаке водена пара и онда пада киша. Та киша намокри биљке и траву, биљке порасту, порасте дрвеће и од њега људи направе папир, па после од папира направе марамице.

Ја: Браво, Софија. Пронашли смо везу. Запамтите, у природи све са свим има неку везу.

Леонардо Укић: Учитељице, а како се то праве папир и марамице?

Ја: Одлично питање, Леонардо. Шта ти мислиш, како?

Леонардо: Не знам, учитељице. Мислим да, кад исеку дрво, прво направе нешто као тепих па га обоје бело. После маказицама исеку танко, склопе и направе марамицу.

Ја: Добро размишљаш, Леонардо. Ипак, треба мало детаљније то описати. Нека вам то буде домаћи задатак. Да вас подсетим: Није само школа извор знања. Постоје разни начини да се дође до сазнања нечега што вас интересује. Извори знања могу бити људи из вашег окружења, књиге, новине, телевизија, радио, интернет…

Заједнички рад

Оставите одговор

