Разредна настава

Дневник једне учитељице

Ја знам да читам

на 26. април 2012.

21. 4. 2012.

Радна субота. Одрађујемо принудни распуст због великог снега и хладноће која нас је у фебруару задесила.

Први час – српски језик. Разговарамо о песмама Григора Витеза. Дивне песме. Деца уживају. Неке песме надограђујемо и допуњујемо. На пример, шта би се, по њиховом мишљењу,  догодило кад би дрвеће ходало?

Било је баш занимљивих и маштовитих одговора :

–         Неко дрво би дошло у моју собу, на пример банана.

–         Тада би дрвеће некуд однело гнезда па би птице биле забринуте кад не могу да их нађу.

–         Наше би јабуке отишле у Африку а код нас би дошле банане и киви.

–         Помешале би се шуме и воће. Не би знали која је наша трешња.

–         Дрвеће би пoнекад дошло у дечју собу. Оно би спавало на душецима, а деца у птичјим гнездима. Стабло би било кутак за играње.

–         Кадби дрвеће ходало, морало би чвршће да држи своје плодове да не би падала воћна киша. Онда би у јесен, кад му лишће пожути, поскочило неколико пута да га отресе са себе.

–         Кад би дрвеће ходало, можда би некад прескакало вијачу са девојчицама или би играло фудбалса дечацима.

–         Да би дрвеће ходало, морало би да има своје ципелице.

–         Дрвеће би ходало а гране би се шириле на све стране и махале би нам.

–         Тад би дрвеће  изгледало смешно клатећи се на све стране.

–         Не знам како бисмо тад могли да уберемо воће. Деца би се плашила да их не однесе негде далеко.

–         Тад би се дрвеће приближило селима а животиње би ушле у село па би стално слушали цвркут птица, завијање вукова, медведово брундање и не знам шта све још.

–         Баш би било гужве. Аутомобили не би могли да иду путем а ми не би могли  да идемо улицама. Наш парк не знам где би био и где би се ја играо.

–         Дрвеће би залутало кад би ходало а после би људи свуда трчали да траже своје дрво а птице да траже своје птиће.

 

У једном тренутку, усред разговора,  осетих  липкање по леђима. Окренух се и сусретох са крупним, црним, живахним Манетовим очима. Нешто ми рече, али веома брзо и, неуобичајено за њега незаустављиво причљивог и бучног, тихо, па га у први мах нисам разумела.

–         Молим, Мане? – рекох му.

–         Учитељице, и ја сам почео да читам – рече он и даље тихо.

–         Стварно?

–   Да! Вежбао сам. Много сам вежбао, вежбао и научио сам – рече Мане нешто гласније.

–   Верујем ти, Мане.

–   Јесте, јесте! Могу ли да Вам покажем! – рече Мане скакућићи око мене сав насмејан.

–   Хајде сада да завршимо оно што смо започели, па ћеш нам показати при крају часа. Важи?

–   Важи учитељице – рече и одскакута на место.

При крају часа је показао своје ново умеће. Стварно, научио је да шчитава. Брзо ће почети течно да чита ако буде наставио да вежба. Добио је велики аплауз својих другара из одељења а ја му, на картончићу који ми беше при руци,  писмено написах похвалу коју је затим сам прочитао наглас. Био је пресрећан.

 

               

Кад је прочитао, рекох му:

–         И, шта то значи?

–         Да сам добар! – рече весело.

–   Наравно. Увек сам ти говорила да можеш много да научиш, само ако будеш мало пажљивији и вреднији. Ето, сад си показао да можеш.

–   Јесам, јесам! Људиии, ја сам добар! Овде пише. Ево! – поче Мане радосно да скаче  машући папиром. Остали му пононо поклонише аплауз и узвике „Браво, Мане!“

Он се за тренутак уозбиљи а затим рече:

–         А ова диплома јел за мене? Могу ли да је носим кући?

–         Наравно, Мане. Твоја је.

–         Хвала Вам.

На одмор оде певајући и поскакујући с ноге на ногу.

И направи проблем и гужву у ходнику.

Свакодневна прича. Хиперактивност у себи није лако савладати, нарочито кад си дете. 


One response to “Ја знам да читам

  1. agroekonomija каже:

    Deca su najlepša! Naša radost!

Оставите одговор

