Разредна настава

Дневник једне учитељице

Различите четворке

на 19. марта 2013.

19. март 2013.

Случај броја 16

IMG_9484Teodora

Драги моји, овај бисер морам поделити са Вама.

Данас, на часу математике, радимо дељење бројем 4 и таблицу дељења са 4.

Лепо кренемо од првог броја који можемо поделити са 4, дакле од броја 4. Затим 8, па 12, и тд.

Наравно, да би деца одмах уочила везу множења и дељења, одмах и проверавамо рачунање. 

Пример:

4 : 4 = 1,     јер је 4 х 1 = 4   или   1 х 4 = 4

8 : 4 = 2,    јер је 4 х 2 = 8   или   2 х 4 = 8

Тако дођемо до 16. 

Док један ради на табли, остали раде у својим свескама а ја пратим њихов рад.

Код Теодоре приметих да је у провери писала два пута 4 х 4.

        – Теодора, ниси морала да пишеш два пута 4 х 4 = 16 – рекох јој.

Она ме погледа својим крупним, бистрим зеленоплавим очима па убедљиво рече:

–   А, учитељице, то нису исте четворке! Видите, другачије сам их написала да бих могла да им заменим места.

Погледах боље. Стварно, моја Теодора написала множеник и множилац графички различитим бројем 4 и решила проблем броја 16.

Зашто би једино он, јадничак, био само са једним начином провере дељења множењем?

4x4 Teodora

Advertisements

3 responses to “Различите четворке

  1. Slavica Dragic каже:

    Deca su snalažljiva i veoma pametna ! (y)

  2. cy3a каже:

    Велики поздрав за Теороду паметницу 🙂 Слатко се насмејах… Иако, дете је потпуно у праву 😉

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: