Разредна настава

Дневник једне учитељице

Nova priča

на 12. децембар 2013.

Sve je u našoj glavi, i kočnice i pokretači!

„Starenje se može odvijati na dva načina. Jedan, da stariš kao stara, iznošena, rasparana cipela, bačena na đubrište, i drugi, da stariš kao staro zlato koje svi žele“.

Krajem avgusta ove 2013. osetila sam se kao stara cipela. Baš tako. Kao stara iznošena cipela bačena na đubrište.

Umesto školskog Dnevnika (razredne knjige) sa kojim je trebalo da se družim još dve godine,  u mojoj školi spremili su mi rešenje za penziju. Nova odredba zakona. Letos donešena. Na prečac. Lex specijalis. Stare udobne cipele im više nisu potrebne.

A čitavog života celu sam sebe posvetila svom učiteljskom poslu. Do poslednjeg dana radila sa entuzijazmom ambicioznog početnika. Posao uvek „nosila“ sa sobom svih raspoloživih 24 sata dnevno. Uživala u tome i u druženju sa decom koja su mi uvek bila melem terapija za sve što bi se okomilo na moj život. I podstrek za sve radosti i lepote života i rada.

Šta sad činiti?

I dalje mi je 24 sata dnevno na raspolaganju ali su se sve police sa školom i učionicom,  pripremama i planovima, idejama i skicama, dečjim biserima i nestašlucima, uspesima i brigama, poverenim tajnama i kreativnim iznenađenjima… odjednom ispraznile, izvitoperile se, popadale. Dan gubi svaki smisao. Postaje prazan, neorganizovan, monoton, dug… Ja izdana, odbačena, beskorisna…

Kraj avgusta i septembar mi postaju prazna natmurena večnost.

Moji prijatelji KaliVitanci podsećaju me da sam još živa i da penzija nije kraj. Naprotiv, može biti razlog za nov početak i nove vizije i planove. Da je sve moguće ako u svojoj glavi napravim promene reorganizacijom svojih misli i preusmeravanjem energije na nove snove i ciljeve. Uveravaju me da ja to mogu, samo treba i da hoću.

2

Prija mi njihova podrška, ali me „nasilna penzija“ i dalje boli.

Onda mi do ruke dođe video sa snimkom predavanja profesora doktora Vladislava Stepića, vojnog kardiohirurga, generala u penziji. Tema: Moja vizija.

Doktora, inače, lično poznajem. Slušala sam njegova predavanja o čuvanju i negovanju zdravlja na CaliVita info večerima, ali ga nisam tako dobro čula kao sad sa ovag video snimka. Verovatno mi je lampica u glavi bila ugašena.

Preslušavam video jednom, drugi, treći put…Da se uverim da sedamdesetpetogodišnjak sa sjajnom pozitivnom energijom i zdravim duhom tridesetogodišnjaka ima jasan cilj i jasnu viziju šta će uraditi i postići za sledećih 15 godina i kakav će mu život biti. I kakav će život drugima obezbediti. On upoređuje starenje sa starom cipelom i starim zlatom. I već uveliko radi na ostvarivanju svoje vizije i svoga cilja da na poznatoj planini izgradi raj na zemlji baš za starije ljude koji će tu moći da ostvaruju snove koje nisu mogli ili nisu imali prilike da to učine u mladocti. Koji će moći tu da rade i žive na osnuvu svog rada, i to ne bilo šta, nego baš ono što umeju i vole da rade.

Inače, on je imućan čovek, nije pristupio CaliVita ekološkom pokretu za čuvanje i negovanje zdravlja iz materijalnih razloga. Naprotiv. Oduševila ga je čistota proizvoda i filozofija kompanije da priroda za sve ima rešenje, samo joj treba pokloniti poverenje. Uverio se u kvalitet proizvoda i poželeo da i druge upozna sa njihovim kvalitetom i dobrobitima za zdravlje. Pošto firma posluje isključivo po mrežnom marketingu, odlučio je da sav novac koji zaradi, uloži u izgradnju tog kompleksa u kome će starije osobe naći svoj mir i moći da stare kao staro zlato.

Na svoj devedeseti rođemdan će slaviti završetak kompleksa zajedno sa kompanijom koja će tada slaviti tridesetpeti rođendan svog postojanja i poslovanja u svetu.

1

Sedamdesetpetogodišnjak vidi sebe i slavi ispunjenje svog sna i svoje vizije u devedesetoj godini života.

Tada mi se upalila lampica u glavi. I zasvetlela novim sjajem. I novim bojama. Kad može on, što ne bih mogla i ja da imam svoju viziju u šezdeset trećoj. Zdravlje treba svima a greh je lek znati a ne reći drugima. Naravno, odluka o tome šta će ko učiniti sa svojim zdravljem ili sa svojom bolešću je na svakoj osobi pojedinačno. Moje je da pružim informacije, a ko će ih i kako čuti, stvar je pojedinca.

I još nešto. Kompanija ne pita za godine starosti, niti je interesuje političko i verko opredeljenje ljudi, niti poznavanje stranih jezika, masters i druge diplome, zemlja u kojoj živite. Važno je uveriti se u kvalitet proizvoda i te informacije širiti dalje. Rezultate prometa na osnovu širenja informacija firma plaća. Takav joj je sistem poslovanja u celom svetu. Poslovanje je umreženo u svih 38 država sa kojima posluje na 4 kontinenta a otvaraju se i nova tržišta u novim zemljama. Kompanija proizvodi i plasira suplemente, plaća sertifikate najkompetentnijih svetskih i domaćih Agencija za promet lekova i suplemenata,vodi knjigovodstvene poslove, sklapa ugovore sa državama u kojima posluje, plaća poreze na proizvode i zarade saradnika, obučava i plaća lekare savetnike, objedinjuje mesečne zarade saradnika bez obzira u kojoj državi sveta su stekli korisnike proizvoda i saradnike, obračunava zarade. Saradnici koji se opredele za rad po mrežnom marketingu ne ulažu ništa da bi počeli svoj posao. Samim tim, započinju posao bez rizika i opterećenja pitanjima: „Šta ako ne uspem?“

Lampica u mojoj glavi se razbuktava. Proizvode već koristim. Vratili su mi izgubljeno zdravlje nakon stresova koje sam doživela pre nekoliko godina kada su mi za svega 9 meseci umrli majka, brat i otac. U kvalitet sam se, dakle, uverila. Ostaje mi da to kažem i drugima. Zar to nije humano. Posebno sada kad neke, kako ih stručnjaci zovu, bolesti savremenog doba, odnosno bolesti nedostatka nutrijenata, haraju svetom. Vredi pokušati. Možda me neko i čuje. Postoje razni načini za širenje informacija naročito ako savladam savremene informacione tehnike.

I evo me! Ponovo živa. Sa renoviranim planovima i ciljevima. Sa novom vizijom. Sa novim elanom i radostima. Oživeli su mi i dani. Vratile se police u njima. Pune se novim pripremama i planovima, novim lekcijama koje polako svladavam i novim alatima za rad koje upoznajem i koristim. Vaskrsla je moja pozitivna energija. Radujem se svakoj vesti mojih potrošača koji su uspešno rešili svoje zdravstvene probleme. Radujem se svakom novom saradniku koji želi da mi se pridruži u poslu. Lepše ja raditi u timu a kompanija prima svakog zainteresovanog oberučke. Bez bilo kakvih ograničenja. Bez nametanja obaveza. Bez ikakve prinude, pretnje inspekcijom, otkazom, suspenzijom. Bez kritike ako pogrešim. Bez straha od neuspeha.

5

Upoznajem nove, pozitivne ljude. Stičem nova lepa prijateljstva. Delimo iskustva. Svako svakom želi dobro zdravlje i uspeh.

Dalje sve zavisi samo od mene. U meni su i kočnice i koraci. I ograničenja i slobode.

Ja sam odabrala ovo drugo: korake i slobodu.

Hoću da starim kao staro zlato. Stare cipele prepustam onima koji ne žele da izađu iz svoje ustajale svakodnevnice i koji se mire sa njom a utehu traže u beskorisnim turskim serijama i rijaliti šouima tračarskih, agresivnih i nevaspitanih „poznatih“ lica sa TV ekrana ispred kojih beskorisno traće svoje vreme. I još se truju energetskim vampirlucima negativaca pa svoja bezvredna iskustva šire dalje.

Ja to ne mogu i neću.

Ja i dalje radim. S ljubavlju i zadovoljstvom. Ponovo sa elanom ambicioznog početnika.

Ako neko želi da izađe iz svakodnevne žabokrečine i da nam se pridruži, uvek smo spremni da ga prihvatimo.

Izlaza ima, samo se treba osvrnuti oko sebe, potražiti ga. Doneti odluku. Napraviti promenu u glavi. Ne bojati se novih iskustava. Da smo se tako bojali kao bebe kada smo načinjali prve korake, nikad ne bismo prohodali.

Eto zašto sam ja u CaliViti, Kući zdravlja i slobode!

A gde ste Vi?

                                        Radunka Duna Bogdanović

3

Kliknite na sledeći link i poslušajte doktora Stepića. Možda će i u Vama upaliti neku lampicu i otvoriti Vam nove vizije u životu.


Оставите одговор

