Разредна настава

Дневник једне учитељице

РЕШАВАЊЕ ЛОГИЧКИХ ЗАДАТАКА

на 11. фебруара 2012.

Наставни предмет:   Математика

Разред: I      

Наставна јединица:  Решавање логичких задатака

Тип часа: утврђивање/вежбање

Наставне методе: разговор, кооперативно учење, интерактивно учење, искуствена, текстуална, илустративно-демонстративна

Наставни облици: фронтални, индивидуални, рад по групама

Наставна средства: наставни листићи са припремљеним задацима, папир, фломастери, оловке

Циљ:  – подстицање развоја основних елемената логичког мишљења;

– примена стечених знања о сабирању, одузимању, облицима и односима међу предметима у решавању задатака.

Корелација: српски језик, свет око нас

Време за рад: 90 минута

                                     С т р у к т у р а   ч а с а

Уводне активности

 – Игра преметаљка

( Преметањем слогова у речи РАЧУНАМ на папирима су исписане наизглед бесмислене речи: НАМЧУРА, НАМРАЧУ, РАНАМЧУ, ЧУРАНАМ, ЧУНАМРА. Ученици насумице извлаче по један папирић  са задатком да открију реч која се крије у добијеној преметаљци и запишу је на линији.)

Пример:

НАМЧУРА                   ______________________

– Следи извештај о решењима. Уколико неки ученик има погрешно решење, уз „помоћ приjатеља“,  долази до тачног.

– – Поделити ученицима листиће са задатком који ће подстакнути ученике на логичко мишљење и закључивање. Раде самостално.

Задатак:

         Који бројеви недостају у квадратићима бројевног троугла?

Упиши их.

                                                      5

                                                    4  4

                                                  3  3  3

                                                2  2  2  2

                      □□□□□

Следи извештај о решењима и образложење.

Главне активности

 – – Подела ученика у 5 хомогених група. Следи подела задатака групама и упутства за рад а затим рад по групама.

Задаци по групама:

I  група

 1.   Заокружи само изразе који представљају сабирање:

3 + 4        6 – 2        5 + 0        4 < 5        4 + 6  = 10

2.  У дворишту је Мира избројала 8 ногу и два кљуна. Колико

ту  има кокошака а колико мачака?

II група

      1.   У датим изразима заокружи  само други сабирак:

4 + 4        5 – 2        7 + 3        9 – 5        7 + 2 = 9

2.  Миша је молио тату да му купи три лопте: плаву, белу и

црвену. Тата се сложио да му од те три купи само две. На

колико начина може Миша да изврши избор? Прикажи.

III група

      1.   У датим изразима заокружи само изразе који немају сабирање:

6 – 3         5 + 4          10 – 2          7 + 1          9 – 3 = 6

2.   Маја и Каћа су убрале по једну јабуку. Каћина јабука није мања

од Мајине. Обележи на слици која је чија јабука.

____________                                                ______________

IV  група

    1.   У датим изразима заокружи само умањеник:

8 – 2        4 + 6        3 + 5        7 – 3        5 – 5 = 0

2.   Напиши слово К десно од Ш, слово О лево од Л а десно од К и

слово А десно од Л. Коју си реч добио? Запиши је на линији.

   V  група 

1.   У датим изразима заокружи само умањилац:

4 + 4        4 – 4        7 + 2        9 – 1        6 – 3 = 3

2.   На столу се налазе три фотографије. На две фотографије је мама,

а на две тата. Како је то могуће? Представи речима или цртежом

у датим правоугаоницима.

                        □□□

–

– Извештаји група, образложење и евентуалне исправке нетачних решења уз помоћ осталих група.

Завршне активности

–   – Подела финалног задатка групама уз упутства за рад. Следи рад по групама.

Задатак:

– Упиши у квадратиће бројеве тако да збирови водоравно, усправно

       и  дијагонално буду 6.

2 3
2

– – Представљање  (образложење), упоређивање и евентуална исправка решења.–

– Евалуацијa








7 responses to “РЕШАВАЊЕ ЛОГИЧКИХ ЗАДАТАКА

  1. uciteljicaljilja каже:

    Диван час!
    Срдачан поздрав!

  2. razrednanastava каже:

    Коме да се придружим? Можете ли ми боље објаснити? На дату адресу ми одмах траже податке, без објашњења теме у коју улазим.
    Колегеници Љиљи хвала за подршку.
    Поздрав свима.

  3. oliverasam каже:

    Ово је дивно. Много можемо научити од вас. Срдачан поздрав!

  4. razrednanastava каже:

    Хвала, Оливера.
    Бога ми, и од Вас се много може научити. Прегледала сам Ваш блог са задовољством. Ваши чланци о природи су занимљиви и дивни. Много ће ми помоћи у реализацији наставе Свет око нас.
    Радујем се сарадњи са Вама.
    Поздрав.

  5. Jasmina каже:

    Svaka cast, divno. Pozdrav!

Постави коментар