Наставни предмет: Математика
Разред: I
Наставна јединица: Решавање логичких задатака
Тип часа: утврђивање/вежбање
Наставне методе: разговор, кооперативно учење, интерактивно учење, искуствена, текстуална, илустративно-демонстративна
Наставни облици: фронтални, индивидуални, рад по групама
Наставна средства: наставни листићи са припремљеним задацима, папир, фломастери, оловке
Циљ: – подстицање развоја основних елемената логичког мишљења;
– примена стечених знања о сабирању, одузимању, облицима и односима међу предметима у решавању задатака.
Корелација: српски језик, свет око нас
Време за рад: 90 минута
С т р у к т у р а ч а с а
Уводне активности
– Игра преметаљка
( Преметањем слогова у речи РАЧУНАМ на папирима су исписане наизглед бесмислене речи: НАМЧУРА, НАМРАЧУ, РАНАМЧУ, ЧУРАНАМ, ЧУНАМРА. Ученици насумице извлаче по један папирић са задатком да открију реч која се крије у добијеној преметаљци и запишу је на линији.)
Пример:
НАМЧУРА ______________________
– Следи извештај о решењима. Уколико неки ученик има погрешно решење, уз „помоћ приjатеља“, долази до тачног.
– Поделити ученицима листиће са задатком који ће подстакнути ученике на логичко мишљење и закључивање. Раде самостално.
Задатак:
Који бројеви недостају у квадратићима бројевног троугла?
Упиши их.
5
4 4
3 3 3
2 2 2 2
□□□□□
Следи извештај о решењима и образложење.
Главне активности
– Подела ученика у 5 хомогених група. Следи подела задатака групама и упутства за рад а затим рад по групама.
Задаци по групама:
I група
1. Заокружи само изразе који представљају сабирање:
3 + 4 6 – 2 5 + 0 4 < 5 4 + 6 = 10
2. У дворишту је Мира избројала 8 ногу и два кљуна. Колико
ту има кокошака а колико мачака?
II група
1. У датим изразима заокружи само други сабирак:
4 + 4 5 – 2 7 + 3 9 – 5 7 + 2 = 9
2. Миша је молио тату да му купи три лопте: плаву, белу и
црвену. Тата се сложио да му од те три купи само две. На
колико начина може Миша да изврши избор? Прикажи.
III група
1. У датим изразима заокружи само изразе који немају сабирање:
6 – 3 5 + 4 10 – 2 7 + 1 9 – 3 = 6
2. Маја и Каћа су убрале по једну јабуку. Каћина јабука није мања
од Мајине. Обележи на слици која је чија јабука.
____________ ______________
IV група
1. У датим изразима заокружи само умањеник:
8 – 2 4 + 6 3 + 5 7 – 3 5 – 5 = 0
2. Напиши слово К десно од Ш, слово О лево од Л а десно од К и
слово А десно од Л. Коју си реч добио? Запиши је на линији.
V група
1. У датим изразима заокружи само умањилац:
4 + 4 4 – 4 7 + 2 9 – 1 6 – 3 = 3
2. На столу се налазе три фотографије. На две фотографије је мама,
а на две тата. Како је то могуће? Представи речима или цртежом
у датим правоугаоницима.
□□□
– Извештаји група, образложење и евентуалне исправке нетачних решења уз помоћ осталих група.
Завршне активности
– Подела финалног задатка групама уз упутства за рад. Следи рад по групама.
Задатак:
– Упиши у квадратиће бројеве тако да збирови водоравно, усправно
и дијагонално буду 6.
2 | 3 | |
2 | ||
– Представљање (образложење), упоређивање и евентуална исправка решења.
– Евалуацијa
Pridruzite nam se http://www.Ucionica.me
Диван час!
Срдачан поздрав!
Коме да се придружим? Можете ли ми боље објаснити? На дату адресу ми одмах траже податке, без објашњења теме у коју улазим.
Колегеници Љиљи хвала за подршку.
Поздрав свима.
Ово је дивно. Много можемо научити од вас. Срдачан поздрав!
Хвала, Оливера.
Бога ми, и од Вас се много може научити. Прегледала сам Ваш блог са задовољством. Ваши чланци о природи су занимљиви и дивни. Много ће ми помоћи у реализацији наставе Свет око нас.
Радујем се сарадњи са Вама.
Поздрав.
Svaka cast, divno. Pozdrav!
[…] razrednanastava.wordpress.com […]